יום ראשון, 15 בדצמבר 2013

צילום שקדיות בהרי ירושלים- סטף

יום שישי 17/01/14 יום לאחר ט"ו בשבט
בסיור הזה נתמקד בצילום טבע ונוף, השתקפויות,  בעונה זו השקדיות פורחות, יש פריחת חורף וכל הטרסות
החקלאיות מוריקות. אנו נרד בשביל מהתצפית אל עבר המעיין, נפגוש עצי שקד, עצי זית עתיקים, מעין ובריכת אגירה.
המסלול 2 ק"מ. זמן משוער: 3 שעות.
לבאים מכביש 1 לכיוון ירושלים , במחלף הראל פונים ימינה לכיוון הגן הלאומי "הקסטל", משם ממשיכים לאורך הכביש 3965 עד שמגיעים לצומת הר איתן, שם פונים ימינה לכביש 395 ומגיעים לשמורת הסטף.
יש חניון במקום.
לפני שנגיע ממש למעיין נתעכב  קצת בתצפית, ומשם נמשיך את הירידה אל בריכת עין ביכורה.
המשך המסלול יוביל אתנו אל הסטף עצמו. שני המעיינות מחזיקים במנהרה קטנה בתוך הסלע שבה נובעת הנקבה, שנחצבה על מנת להגביר את תפוקת המעיין. בהליכה שבין המעיינות נבחין בחורבות כפר הסטף העתיק שננטש עם הקמת המדינה, וגם בדוגמאות לחקלאות שסבבה את המעיינות – חלק מהחלקות עדיין בשימוש על ידי אזרחי ירושלים, שמגדלים ירקות ופירות לצריכה אישית.
את המפגש ידריך: יניב אלון,
בוגר מצטיין של המחלקה לצילום באקדמיה לעיצוב ויצ"ו חיפה. מלמד צילום במכללת ויצ"ו ,ותיכון לאמנויות ויצ"ו חיפה.
מדריך בכיר בחברה להגנת הטבע. בעל תואר השני באמנות מאוניברסיטת תל אביב.
בעל תעודת הוראה של משרד החינוך ומורה בתיכון לאמנויות במגמת צילום. מתמחה בצילום גיאוגראפי וצילום סטודיו. הציג במספר תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות בארץ ובחו"ל.